6 Mart 2012 Salı

2012 / 84. Oscar Ödülleri


Geçtiğimiz hafta Oscar ödülleri düzenlendi. Yazmak için çoook geç kaldım biliyorum :) Bir iki cümle yorum yapmazsam çatlardım zaten.
En İyi Film: The Artist


En iyi film olarak The Artist filminin ödülü alacağına emindim. Bu konuyla ilgili çok konuştuk. Ben kesinlikle hak ettiğini düşünmüyorum. Sadece sessiz filmlere saygıdan dolayı verildiği düşüncesine katılıyorum.


En İyi Erkek Oyuncu: Jean Dujardin, The Artist

Jean Dujardin'in bu ödülü alacağı çok belliydi zaten. Tahminlerimin çoğunda yanılmadım. Keşke daha önce yazsaymışım diye pişmanım aslında :) Seneye artık :) Bu kategoride hak ettiğini düşünüyorum zaten.

En İyi Kadın Oyuncu: Merly Streep, The Iron Lady

Merly Streep'in ödül almasına kim şaşırdı? Eminim kimse şaşırmamıştır :)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Octavia Spencer, The Help

Muhteşem bir oyunculuk ile hak ettiğini düşündüğüm ve tahminlerim arasında olan Octavia hak ettiği ödülü aldı benim gözümde de.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christopher Plummer, Beginners

Bu kategoride tahmin yürütmemiştim çünkü çoğunun filmini izlemedim. O yüzden aldıysa boşa almamıştır dimi?

En İyi Yönetmen: Michel Hazanavicius, The Artist

Benim için en iyi yönetmen Michel değildi, benim gönlümün Oscar ödülü bu alanda Terrence Malick ile The Tree of Life filmine gider.

En İyi Uyarlama Senaryo: The Descendants


Başından beri pohpohlanan, daha Oscar kırmızı halı başladığında bile DVD'si çıkacak zatturu zutturu diye reklamı yapılan filmin bu kategoride ödülü alması şaşırtmadı. Bu kadar yağcılığa başka bir film alsa şaşırırdım asıl. Benim oscar'ım The Ides of March filmine gidiyor.


En İyi Özgün Senaryo: Midnight in Paris

Bu kategori açıklandığı anda diğer adayların hiç bir şansı yoktu. Özgün ama iyi olmayan bir filmdi. Herkesin abarttığı gibi ahh mükemmel, ahh süper düşüncelere kesinlikle katılmamıştım. Beklediğim gibi sadece bu kategoriden aldı ödülü.

En İyi Animasyon Filmi: Rango


Rango vizyona girdiği anda patlama etkisi yarattı. O kadar çok konuşuldu ki yine beklediğim bir ödüldü. Burada da tahminim tuttu.


En İyi Görüntü Yönetimi: Hugo
En İyi En İyi Sanat Yönetimi: Hugo

En İyi Ses Miksajı: Hugo
En İyi Ses Kurgusu: Hugo
En İyi Görsel Efekt: Hugo


Hugo filmini pek beğenmeyenlerdendim. 3D, dekor, efektler her şeyiyle başarılı bulduğumu bu ıvır zıvır kategorilerinin filmi olduğunu yine söylemiştim. Dediğim gibi bunlardan öteye gidemedi :) Özellikle bu konuda benle iddialaşan kişilere kapak gibi gece bitti ya nasıl mutluydum anlatamam haklı olduğuma :)


En İyi Kurgu: The Girl With The Dragon Tattoo


Bu filmin bu kategoriden ödül alması kadar saçma olan başka bir şey yoktur benim için. Kurgu bakımından son zamanların en iyi filmlerinden olduğu kesin ama zaten Alman yapımı bulunan filmi sen Amerikan yapımla tekrar çekip birde ödüllendirmen komik bir durum :)


En iyi Kostüm: The Artist
En İyi Özgün Müzik: The Artist


Beni etkileyen önemli kostümler yoktu. Zaten rakipleri çok fazla güçlü değildi. Eee bu kadar abartılan film için kostümü ve müziği vermezsen olmazdı zaten.


En İyi Makyaj: The Iron Lady

Makyaj konusunda çok kararsızdım. Yanlış hatırlamıyorsam 3 aday vardı zaten. Iron Lady makyaj bakımından iyiydi. Harry Potter'ın alamaması sanırım varolan karakterlerin yine filmde bulunmasındandı. Albert Nobbs filminde yapılan makyaj çok fazla şeftali tonlarındaydı. Bu yüzden gerçekçi gelmedi.

En İyi Şarkı: The Muppets


Yine torpil geçildiğini düşündüğüm bir kategori Muppet'ı canlandırmaya ve tekrar pazara sokmaya çalıştırdıkları belli filminden beri zaten. Rio kazanmalıydı diye düşünüyorum. Muppet'ın şarkıları cidden uyduruk sözler ile doluydu :)

En İyi Yabancı Film: A Separation


Filmi ve kategoride olan filmleri izlemediğim için fikir yürütemediğim diğer kategoriydi.

2 yorum:

gülümse dedi ki...

ya bu sene oscarlar beni hiççç şaşaırtmadı.insan biraz da şaşırmak istiyor ama değil mi:)bence de kimin ne ödül alacağı aleni belliydi

Unknown dedi ki...

eskiden şaşırtırdı dimi ya ahh ah her şey gibi bunun bile tadı kalmadı :))