2 Haziran 2012 Cumartesi

Snow White And The Huntsman | Pamuk Prenses ve Avcı

Büyük umutlarla gittiğim filmden hüsranla ayrılmanın pişmanlığını duyuyorum. Keşke Prometheus filmine şans verseymişim dedim.

Grafikler, kostüm, dekor ve mekan seçimleri ile muhteşem görsellik sunduğu bir gerçek. Sadece bunun üstüne giderek bir şeyler yapılmaya çalışılınca ortaya yavan bir tadı olan kopuk bir film çıkmış.

Charlize Theron her zaman olduğu gibi yine muhteşemdi ama ben daha fazla onu izlemek isterken göremedim maalesef. Kristen'a gelirsek sıradan bir oyunculuk performansı sergiliyordu, aynı Alacakaranlık serisinde olduğu gibi. Pamuk prensesin verdiği masumiyet, umut, neşe Kristen'ın sıkılgan, bezgin mimiklerine kalmıştı sadece.

Film fantastik olabilir ama içinde bariz mantık hataları vardı. Prenses küçüklüğünden beri hücresinde kapalıyken birden çok çevik, hızlı, savaşçı birine dönmesi, savaşabilmeyi bilmesi çok saçmaydı. Avcı köye Prensesi bıraktıktan sonra köyden ayrılır. Bir sonraki sahne tüm köyün uykuya daldığı sahnedir. Kraliçe'nin askerleri saldırdığında Avcı geri dönebilecek kadar yakındı. Ya Avcı çok yavaş yürüyor yada Prenses çabuk uykuya dalabiliyor. Cücelerin şatoya girdikleri sahne faciaydı. Prenses Dük'ün oğlunu öperken bir önceki sahnede, elmayı yedikten sonra avcının öpücüğü ile uyanması aşırı saçmaydı. Karşılıklı saf aşk olduğu için büyü bozulmuyor muydu? Avcı ne alaka şimdi orada!? Askerin arkasından 6 cüce pıtır pıtır yürüyor, askerin ruhu duymuyor. Atın arkasına saklanıyorlar, kimse fark etmiyor gibi bir sürü saçma sahneler vardı.

Replikler az, Kristen ile oyunculuk kötü. Sonunda çıtır Prensesi dul orta yaşlı Avcıya aşık ettiler ya masalın suyunu çıkardılar artık resmen. Ne oldu genç yakışıklı Prense? Sırf bizleri şaşırtacaklar diye ne gereksiz bir değişiklik olmuş böyle.

Film kurgu bakımından çok kötüydü. Oscar için aday olsa olsa ancak kostümlerden, grafiklerden dolayı olur ötesi olursa bile hiç şansı olmadığı kesin. Tavsiye etmiyorum, oturun evinizde izleyin ileride :) Şu puanı verenlere şaşırıyorum şu anda! 9 mu allah aşkına ya!?

sinemalar : 9.0
imdb : 6.9

2 yorum:

gülümse dedi ki...

valla ben bu haftasonu gitcektim,onun yerine kuzenimin kızını sevimli balık pupi diye aptal saptal ne olduğunu anlamadığım gereksiz bir animasyona götürdüm:))ama cidden berbat bir animasyondu!!neyse kirsten zaten hep öyle bayık durmuyor mu yaa,nie böyleki bu kız:))

Unknown dedi ki...

Ahhah alternatifinin bu olduğunu bilseydim överdim valla bu filmi kuzum :)) Bilmiyorum ya ruhunu bir dövmek lazım asi çünkü :)